دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 16:59
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

رونق بازار فروش صنایع‌دستی از اولویت‌های میراث فرهنگی کردستان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: رونق بازار فروش صنایع‌دستی و توسعه زیر‌ساخت‌های گردشگری از اولویت‌های میراث فرهنگی استان کردستان است.
کد خبر : 293004

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، سید محسن علوی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان و مدیران ارشد بانک‌ها، اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از اولویت‌های کاری ما در امسال خواهد بود.


وی افزود: با توجه به اندک زمان باقی مانده برای معرفی طرح‌ها و دریافت تسهیلات، لازم است با هماهنگی بانک‌ها پرونده‌ها رفع اشکال شود و زمینه جذب حداکثری تسهیلات صورت گیرد.


علوی گفت: سهم حوزه گردشگری و صنایع‌دستی 430 میلیارد ریال است که یک و نیم برابر این میزان طرح به بانک‌ها معرفی شده که عمده‌ترین طرح‌ها در حوزه صنایع‌دستی است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق بازار فروش صنایع‌دستی و در کنار آن ایجاد مشوق برای سرمایه‌گذاران می‌تواند در تسریع توسعه اشتغال روستایی کردستان کمک کند.


حمید اسکندری معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر توسعه اشتغال روستایی، رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از عمده طرح‌های در اولویت حوزه گردشگری روستایی عنوان کرد.


وی به همکاری اداره کل میراث فرهنگی در تکمیل طرح‌های توجیهی متقاضیان دریافت تسهیلات اشاره کرد و بیان داشت: کمک به رفع مشکل وثایق بانکی با تعامل با روسای بانک‌ها و بازنگری فرم‌های متقاضیان دریافت وام اشتغال‌زایی نیز با همکاری کارشناسان حوزه گردشگری انجام گرفته است.


وی گفت: تلاش همه ما جذب تمامی اعتبارات ابلاغی در بخش گردشگری است و در این خصوص تعامل بانک‌های کردستان با سرمایه‌گذاران ضروری است.


اشتغال‌زایی با پرداخت تسهیلات حوزه گردشگری و صنایع‌دستی


کمال حسینی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های صنایع‌دستی و گردشگری متقاضی استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با اشاره به تاکید استاندار بر لزوم جذب حداکثری اعتبارات حوزه اشتغال روستایی، اظهار داشت: مناطق مرزی با کارمزد 4 درصد و مناطق روستایی با 6 درصد می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند.


وی به 400 میلیارد ریال اعتبار حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در این بخش اشاره کرد و گفت: تاکنون درصد کمی از این میزان پرداخت شده و لازم است همراهی بیشتری با متقاضیان از سوی ادارات و بانک‌ها صورت بگیرد.


حسینی افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد مشوق‌ها برای هنرمندان حوزه صنایع‌دستی می‌تواند سبب توسعه بیش از پیش اشتغال‌زایی در کردستان شود و در این خصوص مدیران ارشد استان از سرمایه‌گذاران حوزه میراث فرهنگی استقبال می‌کنند.


مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان گفت: بانک‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن با بررسی پرونده‌های ارسالی فرصت رفع مشکل را برای ادارات و متقاضیان دریافت تسهیلات فراهم کنند.


در این جلسه مدیران 4 بانک عامل پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال فراگیر روستایی نیز آخرین وضعیت پرداخت وام‌ها و نیز چالش‌ها و مشکلات پرونده متقاضیان را مطرح کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته